PR – och Varumärkesstrategi
Vi hjälper små och medelstora destinationer inom mat och dryck att identifiera de värden som betyder mest för att vinna målgruppens engagemang, lojalitet och långsiktiga relation.
Vårt arbetssätt är att närma oss värdeskapande kommunikation utifrån målgruppens behov och hur vi lösa deras problem.
Vi vet att du känner din verksamhet och din målgupp bättre än någon annan. Därför jobbar vi alltid tillsammans med dig och anpassar din kommunikation och ditt varumärke till samtiden så att det alltid är aktuellt och tillgängligt för målgruppen. Läs mer om kunder vi jobbat med
Destinationsutveckling och marknadsföring av måltidsturism
Sverige är ett attraktivt resmål för miljontals turister. Inte minst de som kommer för måltidsupplevelserna. För att locka rätt målgrupp är det viktigt att förstå vem som reser till Sverige vad de söker för upplevelser och hur du når ut till dem.
Tillsammans med våra kunder jobbar vi i följande steg:
- Målgruppsanalys
- Produktutveckling/erbjudande
- Marknadsföring
Ord
Vi hjälper våra kunder att utveckla sin egen storytelling eller så skriver vi på beställning. Du kanske vill ha hjälp med texter i sociala medier, till en hemsida, nyhetsbrev, pressmeddelanden, reportage eller produktbeskrivningar.
Vi jobbar alltid med målgruppen i åtanke och skapar texter som uppfyller våra kunders varumärkeslöfte.
Mat och inspiration
Det finns många problem att lösa i livsmedelsbranschen. Inte minst konsumentens. Ett stor utmaning för många konsumenter är att gör mer hållbara val i vardagen. Hur knuffar man dem i rätt riktning och inspirerar på ett sätt som gör det lättare att välja rätt.
Vi har insikt i målgrupperna som tar besluten och varför de gör det. Utifrån det kan vi skapa inspirerande innehåll som skapar lojala kunder.
Innehåll
I en tid när varumärkesbyggande och marknadsföring bygger på hög digital närvaro kan en av de största utmaningarna vara att skapa ett konsekvent innehåll över tid.
Vi vet att små företag ofta har begränsade resurser i form av tid och personal. Vårt mål är alltid att hitta en strategi som är realistisk och genomförbar. Tillsammans hittar vi nycklarna som låser upp berättandet och släpper fram den egna kreativiteten.
I samarbete med våra kunder arbetar vi fram en innehållsstrategi som håller över tid. Därefter jobbar vi med det taktiska upplägget, dvs berättelserna, filmerna, orden, bilderna och inspirationen som behövs för att få målgrupperna att identifiera sig med och förbli lojala mot erat varumärke.
Hållbarhet
Redan för 20 år sedan när jag startade bolag var en hållbar livsmedelsbransch målet för verksamheten. Utvecklingen har kommit långt sedan dess och idag är det mer eller mindre självklart att branschen hela tiden måste sträva efter mer innovation och tydligare och mer transparent kommunikation kring hållbarhetsmålen.
Certifieringar
För att kunna vara ett stöd för våra kunder i den processen är vi certifierade i Business Sustainabilty Management, från Cambridge University och Strategisk Hållbarhetskommunikation från Berghs School of Communication.