Jag har jobbat med PR i innovativa branscher i drygt 25 år. Idag är livsmedelsbranschen en av de mest spännande och innovativa. Extra glad är jag över att ha fått jobba med så många företag som vill vara delaktiga i en mer hållbar utveckling och villiga att ta sig an de kommunikativa utmaningarna det innebär.
Kunder i urval
MatLust Utvecklingsnod, Bergkvist Publishing, Svenska Kyrkan, Le Creuset, Visit Sweden, Food Planet Prize, Business Sweden, Engsholms slott, Svenskt Kött, Svensk mjölk, LRF, Martin & Servera, Food Pharmacy, Nestlé Health Science, Boo Gårdsbageri, Sustainable Brands, Barnens Egen Matskola, Kung Markatta m.fl
Företag inom ramen för MatLust Utvecklingsnod: Biofoods, Butik ROT, Moderna Museet, Hallstavik Tempeh, Foodloopz, Rosendahls Trädgård, Marine Feed, Hempster, Hornuddens Trädgård, Temp:ish, Original Brothy, Myssjö Gård, Lily och Hanna’s RAWFOOD ICEDREAM, Engsholms slott, Jalla Choklad, Cale Jonstorp Escargot, Piadina, Hagshultskossorna, Kvarterets Kombucha, Fabrikör Appelgren, Nordisk Råvara, Pitabrödsbagaren, Skedvi Bröd, Kulturhuset Ytterjärna, Omiopi, EcoViva, Kombucheriet, Boodla, Hökeriet, Hushållet Stockholm, Hidden in grains, Chewb, Väddö Gårdsmejeri, Norrtälje Musteri, The Pepperquest, Ostmakeriet Rindö, Serenad Kombucha, Mossagården, m fl
Uppdrag i urval
PR- och Varumärkesstrategi
Inom ramen för MatLust Utvecklingsnod har jag under många år fungerat som specialist rådgivare åt företagen som deltar i programmet. Uppdraget har omfattat föreläsningar om Varumärkesstrategi, storytelling blandat med individuell rådgivning.
För kunder som t.ex Svensk Mjölk, Svenskt Kött, Food Planet Prize m.fl har jag haft uppdraget att skapa kampanjer och innehåll för att öka varumärkesskännedom och påverkan genom synlighet i media.
Destinationsutveckling och måltidsturism
För kunden Visit Sweden var jag med i arbetet att ta fram Steg-för-steg guiden, Måltidsturism. Jag har även jobbat som rådgivare till flertalet av företagen inom MatLust utvecklingsnod i arbetet med att utveckla kommunikationen och erbjudandet för deras destination.
Ord
För kunder som Martin och Servera samt tidningen Restaurangvärlden m. fl. har jag skrivit branschrelaterade artiklar. Jag är även författare till boken Lunch Hemma, snabba solorätter utan svinn.
Mat och inspiration
Varje fredag driver jag krog tillsammans med Boo Gårdsbageri. Jag har även skapat flertalet recept till olika tidskrifter och bl.a medverket i TV 4 Nyhetsmorgon med inspiration på hur man tar tillvara rester.
Innehåll
För kunder som Svenska Kyrkan och bl.a Le Creuset har jag skapat digital innehåll som inspirerar till svinnsmart och hållbar matlagning. På kontot @lunchhemma LunchHemma TikTok skapar jag inspiration för moderna människor som vill laga hälsosam och hållbar mat.
Hållbarhet
Merparten av mina kunder hör till de smarta och modiga som vet att en hållbar affärsstrategi är det långsiktigt bästa för dem och deras kunder. Jag hjälper dem att lyfta fram och sätta ord på sin verksamhet med utgångsläget att ingen är perfekt men alla kan bli bättre och transparens och delaktighet är vägen framåt.